10 słów, które dodadzą mocy tytułom twoich tekstów

Wszyscy wiemy, że internauta bardziej skanuje tekst, niż go czyta. Na początku przebiega wzrokiem po tytule – i ta pierwsza sekunda kontaktu z treścią bywa decydująca. Istnieje nieskończenie wiele możliwości budowania przyciągających uwagę tytułów, ale są słowa, które według psychologów i marketerów odgrywają tu szczególnie ważną rolę.

  1. „Bo”. Tym słówkiem coś uzasadniasz. Klient ma kupić, zamówić, zaprenumerować, podać swój adres e-mail i telefon, bo… coś na tym zyska. Jeśli ma coś zrobić, to dobrze jest, żeby wiedział po co.
  2. „Gwarantowany”. Tym słówkiem upewniasz klienta, że korzyść z podjęcia działania uzyska na pewno, a gdyby nie uzyskał, to albo nic nie straci, albo np. zwrócisz mu pieniądze. Tym samym uwalniasz go od ryzyka.
  3. „Zadziwiający”. Jeśli coś jest tak dobre, że aż wywołuje zdziwienie, zapewne warto to kupić. Bardzo pozytywne słowo, ale trzeba go używać z umiarem – worek do odkurzacza ma raczej niewielkie szanse na to, by pozytywnie zdziwić klienta.
  4. „Imponujący”. Podobne do powyższego, ale trochę inne, bo oznacza wywieranie wrażenia. Być może masz w swojej ofercie coś, co naprawdę zrobi wrażenie na odbiorcy lub kupującym. Pochwal się tym śmiało.
  5. „Więcej”. Chcemy mieć, zdobyć, zarobić, kupić itp. Więcej. To słowo wciąż nam towarzyszy. Pokaż odbiorcy, że umożliwisz mu właśnie coś więcej.
  6. „Premium”. To kojarzy się z luksusem, czymś dla wybranych, czymś nie dla wszystkich.
  7. „Teraz”. Nikt nie lubi czekać, ludzie chcą efektu teraz, zaraz, już. Jeśli możesz to zapewnić, zaakcentuj to.
  8. „Sprawdzony”. Zapewnij odbiorcę lub klienta, że twoja usługa lub produkt to coś poddanego morderczym testom i sprawdzonego w każdych warunkach.
  9. „Tajemnica”. Znowu coś, co „tygrysy lubią najbardziej”. Jeżeli odkryjesz przed odbiorcą lub kupującym jakąś tajemnicę albo twój produkt ją zawiera, nie wahaj się kusić tym słowem.
  10. „Oszczędzać”. Ludzie lubią oszczędzać i wszystko to, co im oszczędzanie ułatwia. Także oszczędzanie czasu, pracy, wysiłku etc. To słowo sprzedaje!